ASSALAMUALAIKUM W.B.T

bukan mengkritik..hanya nak share...

Monday 25 July 2011

FiRSt PAId

sekarang nh aku ngah kje part time kat sebuah kedai tdg(Dzaz Collection),promote ckit.hehehhehe, berdekatan rumah aku...ermmm, sebut pasal kje nh mmg ade kaitan la ngan gaji,hehhehheh...dapat duit gaji mmg best..sape yg x nak duit gaji yg kita dapat hasil titik peluh kita bekerja.alhamdullillah. aku telah dapat first payment walapun separuh(hheehhe), it's k la. 6ti separuh g next time. kebanyakan orang gune first gaji tuk beli barang2 yang ble di jadikan investment tuk long term di gunakan...alaaa,sentimental value g2..(hehheheheh)...bukan nak menunjuk2, just kongsi2 eik..sharing is caring kan. he3.
 
parshmina
nak wat pe eik ngan first paid..mula-mula aku bg my mum, dah promise nak bg, nak kate byk x la byk sgt.sekadar dpt mengembirakan hati seorang ibu..n cukup juga mengembirakan hati aku juga, alhamdulillah. 6ti r mak, inshallah klo ade rezeki, byk lg yg dapat aku berikan. amin. selain itu gak, aku ingat nak saving ckit, in saving account. masuk duit  n payah tuk dkluarkan,xbyk!. tp ckit2 ble jadi bukit tau.hehehe.selain itu gak, aku beli sehelai selendang, sudah lama x beli tudung, juz nak tambahkan koleksi tudung(hehhhe). 6ti r time raye, kte tambahkan lagi koleksi  tudung 2 ye. kje kdai tudng aku nh diberi keistmewaan, beli dengan harga yang rendah...hehhe, memenuhi slogan MYDIN(mengapa byr lebih belilah dengan harga borong). he3


sandal
aku ada juga membeli sepasang sandal. xla semahal mane, juz memenuhi kehendak fitrah. selain itu juga, seperti kebanyakan owg yg dapat gaji, aku membeli barang keperluan n pe2 tuk dr sendr. selain itu dapat juga aku membantu sedikit sebyk brg2 tuk keperluan dapur. dengan itu juga aku try masak kue teow kung fu, rasanya?? juz nice. okeh lah, ble makan. 

semoga dgn gaji pertama yg aku dapat di berkatiNya serta seterusnya...pengalaman dalam berniaga juga aku dapat, inshallah dapat menjadi seorang bussineswomen berkat doa2 customer aku yg memanggil aku begitu(tauke)...hehehhe. AMIN RABBAL ALAMIN. 

sesiapa yang ingin mendapatkan tudung d-zaz collection sila dapatkan ia di tempat yang berdekatan dengan anda. atau layari: http://dzaz-collection.blogspot.com

2 comments:

  1. lepas ni bolehlah tauke azira melaram dengan shawl baru dtg kedai..
    hehehe...

    ReplyDelete
  2. mane ade tauke eziey..hehehe,tauke eziey yg melaram dulu kan..hhehe,xpe2 e2 yg istmewanye sape2 yg jd tauke kdai tudung dzaz nh..btol x??hehhe

    ReplyDelete